ADAM....SUFI.....IMAAN.......Mereka SEPI?

ADAM....SUFI.....IMAAN.......

Niat utama pi layan wayang bukan nak tgk crite2 sedeh, tp apa kan daya tiada crita yang agak menarik untuk ditonton.Maka, dengan tiada persepsi dan tanggapan untuk filem ini, akhirnya, buat pertama kalinya, inilah crite yg mmbuat seseorang menepuk tangan setelah menonton Filem Melayu yg Serius tamat.Sebuah crite garapan hebat Kabir Bhatia, lakonan mantap Afdlin Shauki, Eja, Nasha Aziz, Pierre Andre, Vanida Imran, Tony Yusof, dan lain-lainnya.


Kisah Kehidupan yang mungkin sekali diabaikan dan tidak diambil kisah, namun ianya terjadi.Setiap hari.Mencari jodoh bukan nya mudah, walaupun kita sentiasa dikelilingi dengan suasana perkahwinan.Perkahwinan orang lain.Bukan diri sendiri.Mengharapkan cinta insan lain, akhirnya pasrah.

Kadangkala, kita mengabaikan apa yang telah kita ada, dan terus mengejar apa yang belum pasti.Akhirnya bila mereka pergi, barulah ditangisi, disesali.Namun kita terus mengejar...atau berlari?Berlari ke arah sesuatu....atau berlari menjauhi sesuatu?

BISIKKU PADA BULAN
KEMBALIKAN TEMANKU.....KEKASIHKU...SYURGAKU..

TANPA DIA...
MALAM MENEMANIKU....
SEPI MEMELUKKU.....

BULAN...JANGAN BIARKAN SIANG.....
BIAR ALAM INI KELAM......
BIAR IA SEPI................................................SEPERTIKU..........

Cinta kadangkala pelik.Kerana sayangkan seseorang, kita mampu jadi gila.Gila bayang mungkin.Mungkin kita perlu melepaskan sesuatu untuk mendapatkan sesuatu yang lebih baik..dan nyata.

Sebuah cerita yang hebat.Lebih mantap dari cerita CINTA.

4/5 bintang untuk filem ini.TAHNIAH!!

0 comments: